So. 4. dec 2021

Firmar.sk

O podnikaní a financiách

Päť platform pre úspešný e-shop

6 min čítania

Ak chcete predávať na internete, potrebujete systém, na ktorom váš v budúcnosti úspešný obchod postavíte. Alternatív sú desiatky – možno aj stovky. Existujú aj slovenské a české značky. Avšak svetových platform, ktoré sú rýchle, univerzálne, široko použiteľné, a najmä obľúbené, je zhruba desať až dvadsať. Toto je päť top svetových platform, kde nejde len o chladnú funkciu obchodu.

Päť platform pre úspešný e-shop
Päť platform pre úspešný e-shop (zdroj: unsplash.com)

Magento.

Solídny, robustný a flexibilný systém, ktorý však neovládne každý a začiatočník si k Magentu bude určite potrebovať najať experta. O túto platformu sa opierajú superspoločnosti ako Nike alebo Cisco. Magento je do určitej miery zdarma, ale o profesionálny výsledok sa bude musieť postarať niekto so skúsenosťami so systémom. Našťastie, komunita Magenta je veľká. Pred šiestimi rokmi vyšlo prekopané Magento 2 a pred dvomi rokmi kúpil značku gigant Adobe, ktorý sa o svoje produkty vzorne stará. Magento funguje spoľahlivo aj v tých najnáročnejších podmienkach u tých najväčších obchodoch.

Woocommerce.

Nie je samostatná platforma, ide vlastne o veľmi veľký plugin pre WordPress. Ak WordPress nemáte radi, zrejme Woocommerce obídete. Ak vám naopak WordPress sedí, ste vo Woo ako doma. Ide o skvelú platformu, ktorú milujú aj vyhľadávače a ktorá sa dá naozaj bohato upravovať. Na druhú stranu – občas lepíte pluginy na pluginy (ak nie ste programátor). Ovláda sa však dobre a je aj rýchly – milióny shopov hovoria sami za seba.

Wix.

Pomerne nenávidená platforma, z ktorej sa dlho každý smial. Niektorí marketéri sú na Wix stále alergickí, ale je pravda, že platforma ušla dlhú cestu a jej majiteľ do nej neustále investuje – vývoj je znateľný. Na Wix často narazí nováčik, lebo jeho reklamy sú jednoducho masové po celom svete. Vo Wixe je totiž toho docela dosť zadarmo. Wix má zlú povesť pre zvláštny drag&drop systém, ktorý mal skôr ako konkurencia a preto bol v tých časoch dosť nedokonalý. Tiež má povesť platformy, ktorú milujú indickí black SEO manažéri. Ale ako sme už povedali – Wix sa stále zlepšuje a pre mnohých je vstupnou bránou do svete e-commerce.

Shopify.

Kanadská alternatíva existuje už od roku 2006, pravda, vtedy ešte o nej málokto počul. Shopify sa preslávil až, keď sa Facebook a Instagram usadili naplno v telefónoch užívateľov. Systém je priateľský k nováčikom, ale nejde v ňom robiť toľko úprav ako v konkurencii – respektíve aplikácie pre neho sú dosť drahé. Shopify je rýchly systém pre zákazníkov, ktorí sú leniví a nákup sú ochotní venovať povestný jeden klik.

Prestashop.

Stará značka – a kvalitná. Na Prestashope je postavených veľa klasických obchodov, pravda, systém nie je až tak priateľský k nováčikom – ak potrebujete pokročilejšiu úpravu, bez vývojára so znalosťami platformy sa nezaobídete. Prestashop je open source projekt, veľmi dobre zvládnutý z pohľadu SEO, má veľkú komunitu. Akurát preniknúť pod jeho kožu trvá dlhšie.

Komerčný článok